Sådan forkæler du dig selv i de kolde vintermåneder

Hvem elsker ikke velvære og skønhedsritualer i en kold vintermåned som januar?

Her kommer nogle tips til, hvordan du kan føle mest velvære. Først og fremmest så vil jeg anbefale at købe et duftlys som ikke bare dufter dejligt, men som kan føle dig afslappet eller energisk når du har brug for god energi i dit hjem. Vælg et duftlys med lang brændetid, for så kan det holde dit hjem duftende i længere tid. 

Vælg et duftlys der passer til din indretning, hvis du har et hvidt badeværelse, så vælg evt. et hvidt duftlys så det passer til. Det er op til dig og, hvilken stil du kører med derhjemme. Men tilpas også størrelsen efter rummet. Det er en god idé at gøre op med sig selv om ét er nok til stuen, eller om måske det ville være bedre med to, hvis man virkelig ønsker en del duft og fx. har en stor stue. Det hele er op til dig!

5 råd til, hvordan du i hverdagen kan forkæle dig selv og føle mere velvære. 

  1. Tag et langt bad – hvis du har et karbad, så tænd dine duftlys ude på toilettet. Oftest er der i de gode duftlys, aromaterapi i duftene og sørger for du slapper mere af, eller at du får mere energi ud fra hvilken duft der er i lysene. 
  2. Spis sund og lækker mad, mad som du elsker og som nærer din krop. Masser er grøntsager og kvalitetsprotein fra kilder som bønner, linser, kylling osv. Det gør ikke bare at du får en masse god energi og vitaminer, men du vil over tid føle en forskel på både krop og sind. 
  3. Vær sammen med dem du elsker, hvis du er alene med din partner, så sørg for at tænd nogle duftlys og vær nærværende i jeres parforhold. Det betyder utroligt meget og vil begge føle velvære, kærlighed og intimitet med hinanden. 
  4. Drik en kop the og spis lidt mørk chokolade, fordi du fortjener det! du vil her aktivere dine lykke hormoner oxytocin, som bl.a. sker ved nydelse af noget. Sørg for at der er en dejlig stemning i dit hjem, med rolig musik og levende lys. 
  5. Sov mindst 8 timer dagligt. Det er sundt for dig, og betyder også en del for dit velvære. Tænd evt. et duftlys med lavendeldråber i inden du skal sove, det beroliger en hel del, og du vil føle dig mere afslappet når du skal sove. Du kan også bruge duftlys med jasmin, sandeltræ, ylang ylang eller vanilje.